Praca na platformie [WIDEO]
„LOTOS Petrobaltic” to czwarta platforma spółki LOTOS Petrobaltic, która do Polski dotarła 26 lutego br.
W finansowaniu zakupu jednostki oprócz „LOTOS Petrobaltic” (LPB) uczestniczyła Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. i Nordea Bank Polska S.A. LPB to platforma typu „jack-up” (samopodnośna). Jednostka została zbudowana w 1989 r. w stoczni w Singapurze. Jej wcześniejszym właścicielem była firma Transocean Offshore Gulf of Guinea Ltd.
„LOTOS Petrobaltic” może prowadzić wiercenia na wodach o głębokości 350 stóp (106 m). Przeprowadzone przed zakupem analizy techniczne wykazały, że istnieje możliwość przedłużenia nóg platformy o dodatkowe 50 stóp, co pozwoli jej na pracę na wodach o głębokościach do 120 metrów.
Tegoroczny plan prac platformy obejmuje wiercenie kilkunastu otworów oraz liczne prace związane z rekonstrukcją otworów już istniejących.
Dane platformy:
Długość pokładu: 69,5 m
Szerokość pokładu: 80,5 m
Długość nóg: 151 m
Ciężar: 13 tys. t
Głębokość wiercenia: 9 tys. m
Załoga: 115 os.
Źródło: LOTOS