Partner serwisu
17 listopada 2015

Prace ziemne, drogowe i fundamentowe Projektu EFRA

Kategoria: Z życia branży

Na terenie gdańskiej rafinerii oraz przed zakładem rozpoczęły się w końcu października prace związane z budową infrastruktury Projektu EFRA oraz budynku elektroenergetycznego. 

Prace ziemne, drogowe i fundamentowe Projektu EFRA

Budowa estakady i budynku elektroenergetycznego

Po wykonaniu palowania pod budynek elektroenergetyczny, potężna maszyna (palownica) firmy Keller wykonuje palowanie pod podpory nowej między-obiektowej estakady, na której zostaną położone rurociągi łączące nowe instalacje z rafinerią oraz kable. Na palach zostaną posadowione żelbetowe fundamenty dla stalowych słupów konstrukcji estakady.

Obok trwa budowa fundamentów pod budynek elektroenergetyczny Projektu EFRA realizowana przez Przembud Gdańsk. Budynek ten to novum, gdyż trzy różne funkcje: zasilania energią, dystrybucji energii oraz sterowania znajdują się w jednym obiekcie. Dotychczas każda z tych funkcji realizowana była w odrębnych budynkach. Takie rozwiązanie to oszczędności ekonomiczne, oszczędność miejsca oraz lepsze warunki obsługi, bezpieczeństwa i pracy operatorów. 

Nowatorskie badania gruntu

Na terenie, gdzie stanąć ma główna instalacja Projektu EFRA - instalacja opóźnionego koksowania DCU, z potężnymi reaktorami i wieżą o wysokości około stu metrów, wykonywane są wiercenia gruntu, na którym ma stanąć ta instalacja.  Celem tych wierceń realizowanych przez firmę Ingeo jest przygotowanie badań sejsmicznych przez niemiecką firmę Geotomografie, metodą, która będzie tu zastosowana po raz pierwszy w Polsce. Mierzona będzie szybkość fal dźwiękowych emitowanych głęboko pod ziemią, by sprawdzić nośność gruntu i wyznaczyć precyzyjnie miejsca, gdzie należy prowadzić palowanie i ustalić liczbę pali pod instalację DCU.

Przebudowa bramy i wjazdu do rafinerii

Przed bramą wjazdową do rafinerii, położoną najbliżej terenu Projektu EFRA, trwa rozbudowa układu drogowego i przebudowa samej bramy.

Celem poszerzenia drogi, samego wjazdu i bramy do rafinerii jest dostosowanie tego terenu do ruchu ciężarówek z naczepami samowyładowczymi, które będą transportować koks z instalacji DCU. Ponadto ułatwi to komunikację, gdyż już od wiosny 2016, gdy ruszy budowa nowych instalacji produkcyjnych, bramą tą na place budowy codziennie przychodzić będzie ponad tysiąc osób.

 

 

 

Źródło,fot.: Grupa LOTOS

Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ