Partner serwisu
23 lipca 2014

Nowa strategia Grupy ORLEN

Kategoria: Z życia branży

PKN ORLEN opublikował strategię na lata 2014-2017. Filary strategii pozostają niezmienne. Koncern będzie się koncentrował na budowie mocnej pozycji na dużych i wzrostowych rynkach, silnej orientacji na klienta, doskonałości operacyjnej, wzmacnianiu zintegrowanego łańcucha wartości oraz zrównoważonym rozwoju wydobycia ropy i gazu.

Nowa strategia Grupy ORLEN

Główne cele strategii PKN ORLEN:

  • Średnioroczna EBITDA wg LIFO w okresie 2014-2017 na poziomie 5,1 mld zł
  • Realizacja średniorocznych nakładów inwestycyjnych na poziomie 4,1 mld zł
  • Wzrost wydobycia węglowodorów do poziomu 6 mln boe rocznie w 2017 roku
  • Utrzymanie dźwigni finansowej poniżej 30%
  • Konsekwentny wzrost poziomu dywidendy przypadającej na akcję

Dostosować się do rynku
- Analizując sytuację rynkową uważamy, że to co dzieje się od pewnego czasu w naszej branży staje się nową rzeczywistością. Dlatego postanowiliśmy zweryfikować nasze założenia strategiczne i dostosować je do uwarunkowań rynkowych - powiedział Jacek Krawiec, prezes zarządu PKN ORLEN.

W Polsce i Kanadzie
- Wizja rozwoju PKN ORLEN nie zmienia się i działalność w tzw. obszarze Downstream pozostaje jej fundamentem. Traktujemy go jako zintegrowany łańcuch tworzenia wartości, ze wzajemnie powiązanymi obszarami produkcji rafineryjnej i petrochemicznej, których efektywność wspiera nowoczesna energetyka przemysłowa oraz silna pozycja na rynku. Z kolei w segmencie Detalu będziemy wykorzystywać nasze przewagi konkurencyjne: nowoczesną sieć, bazę lojalnych klientów oraz silną markę, rozwijając naszą obecność na wzrostowych rynkach. Koncepcję rozwoju ORLEN-u dopełnia zrównoważony rozwój wydobycia węglowodorów. Aktywnie prowadzimy poszukiwania na naszych koncesjach w Polsce i w Kanadzie – dodał prezes Krawiec.

Źródło: Grupa ORLEN

Fot. Grupa ORLEN

 

Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ