Grupa LOTOS uruchamiła testy nowej aplikacji
Dzięki nowej usłudze, klienci tankujący paliwo nie będą mieli obowiązku regulowania płatności przy kasie. Od 30 grudnia br. wystarczy po zatankowaniu zeskanować kod QR znajdujący się na dystrybutorze, który zidentyfikuje stację oraz dystrybutor, z którego korzysta klient. W kolejnym kroku należy podać adres mailowy, na który zostanie wysłany 4-cyfrowy kod weryfikacyjny. Następnie użytkownik otrzyma wybór: płatność tradycyjna w kasie lub płatność mobilna (za pomocą BLIK-a). Docelowo spółka rozważa także możliwość użycia kart płatniczych lub na przykład wirtualnych portfeli takich jak Google Pay i Apple Pay.

Aplikacja będzie dostępna zarówno dla klientów indywidualnych, jak i prowadzących działalność gospodarczą. Ewentualna faktura będzie wysyłana do klienta mailowo po zakończonej transakcji zdalnej.
– Aplikacja do płatności mobilnych to udogodnienie szczególnie ważne w czasie pandemii, gdy ze względów bezpieczeństwa konieczne jest zachowanie dystansu i ograniczanie kontaktów.Nowe rozwiązanie nie tylko usprawni i przyspieszy obsługę, ale także ułatwi korzystanie ze stacji paliw osobom niepełnosprawnym czy rodzicom z małymi dziećmi – mówi Wojciech Weiss, prezes Zarządu spółki LOTOS Paliwa.
Wprowadzenie aplikacji LOTOS Pay&Go będzie przebiegało etapami. W pierwszym, aplikacja będzie umożliwiała dokonywanie płatności za zakup paliwa na wybranych 15 stacjach LOTOS (lista poniżej). W II kwartale 2021 r. planowane jest, aby aplikacja objęła większość stacji sieci LOTOS. W kolejnych etapach aplikacja zostanie rozbudowana o dodatkowe moduły, m.in. nawigowanie do stacji LOTOS, nowe formy płatności czy zakup produktów sklepowych dostępnych „na podjeździe” (np. płynu do spryskiwaczy).
Do czasu pełnego uruchomienia nowej aplikacji LOTOS Pay&Go, planowanego na II kwartał 2021 r., funkcjonować będzie nadal dotychczasowa aplikacja „LOTOS dla Kierowcy”.
Komentarze