Partner serwisu
11 lutego 2020

Uczestnicy „Akademii Szkolnych Talentów”, programu mentoringu edukacyjnego CIECH dla dzieci pracowników, podsumowali 2019 rok

Kategoria: Aktualności

Miniony rok był dla uczestników „Akademii Szkolnych Talentów” czasem obfitującym w liczne edukacyjne wyzwania. Na szczęście, dzięki wsparciu Sebastiana Kulczyka, Przewodniczącego Rady Nadzorczej CIECH S.A., mogli oni niezmiennie liczyć na wsparcie i doradztwo mentorów z Fundacji IVY Poland. Czekając na kolejne sukcesy nastolatków objętych programem, zapraszamy do zapoznania się z podsumowaniem roku 2019 w ich wykonaniu.

Uczestnicy „Akademii Szkolnych Talentów”, programu mentoringu edukacyjnego CIECH dla dzieci pracowników, podsumowali 2019 rok

„Akademii Szkolnych Talentów” to wyjątkowy na polskim rynku program mentoringu edukacyjnego, który powstał z inicjatywy Sebastiana Kulczyka, Przewodniczącego Rady Nadzorczej CIECH S.A., dla dzieci pracowników polskich spółek z Grupy CIECH. Uczestnicy programu otrzymują wieloletnią, bezpłatną pomoc w rozwijaniu swoich talentów i umiejętności, a także wsparcie ekspertów w drodze po najlepszą edukację na prestiżowych uniwersytetach zagranicznych. Doradcy z Fundacji IVY Poland dbają o odpowiedni rozwój talentów, pasji i umiejętności poszczególnych dzieci, opracowując im indywidualne plany rozwoju, uwzględniające wiele wymiarów – akademicki, naukowy, sportowy, artystyczny, językowy czy wolontariacki. Prowadzone przez współpracujących z Fundacją absolwentów i studentów najlepszych uniwersytetów świata konsultacje opierają się przede wszystkim o systematyczne spotkania indywidualne lub rozmowy przez Skype, w zależności od miejsca zamieszkania dziecka.

Szymon Balicki, Leżajsk

W 2019 roku Szymon, jeszcze jako uczeń szkoły podstawowej, po raz drugi został laureatem kuratoryjnego konkursu przedmiotowego z matematyki oraz otrzymał wyróżnienie krajowe w konkursie „Kangur Matematyczny”. W bieżącym roku planuje z kolei wziąć udział w mistrzostwach polski w grach logicznych i matematycznych oraz w zespołowym konkursie „Matematyka bez granic”.

„Podczas pracy z mentorami z Akademii Ivy Poland nauczyłem się wielu ciekawych rzeczy - opanowałem podstawy programowania w języku c++, na zajęciach z języka angielskiego rozpocząłem przygotowania do egzaminów IELTS i TOEFL, a na lekcjach matematyki zacząłem przygotowania do udziału w Olimpiadzie Matematycznej” – mówi Szymon Balicki, który planuje w przyszłości studia informatyczne. „Najbardziej skłaniam się ku programowaniu, z którym, na dobrą sprawę, przygodę zacząłem dzięki programowi Akademia Szkolnych Talentów i Fundacji Ivy Poland” – dodaje Szymon.

Radosław Dawidowski, Szczecin

„Pierwszy rok pracy z Akademią IVY Poland już za mną. To był bardzo dobry rok, podczas którego zrobiłem duże postępy, wiele osiągnąłem, a przede wszystkim - poznałem dziesiątki pozytywnych osób, które wspierają mnie w osiągnięciu mojego celu, jakim jest studiowanie za granicą” – podkreśla Radosław.

W minionym roku Radosław Dawidowski pilnie przygotowywał się do amerykańskich testów SAT, do których pierwszy raz podszedł w grudniu. Poza nauką, dużo czasu poświęcił na pracę na rzecz lokalnych społeczności. Aktywnie działa w stowarzyszeniu ,,Młodzi Demokraci", czego efektem było powołanie go na członka zarządu tego Stowarzyszenia w roli sekretarza w czerwcu 2019 roku. W październiku Radosław startował w wyborach do Samorządu Uczniowskiego IX Liceum Ogólnokształcącego w Szczecinie. Po dwóch tygodniach aktywnej kampanii został wybrany przewodniczącym Samorządu Uczniowskiego!

Liliana Jęziorska, Janikowo

Rok 2019 był dla Liliany rokiem pełnym wyzwań. W styczniu rozpoczęła ona prowadzenie autorskich badań naukowych nad problemem lekooporności i poszukiwania skutecznych antybiotyków, które dofinansowała firma Kulczyk Investments, większościowy akcjonariusz CIECH S.A. Liliana otrzymałam również tytuł finalisty Konkursu Naukowego E(x)plory i indeks na wydział lekarski Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.

Liliana miała okazję zaprezentować swoją działalność naukową na konferencji „X Spotkania Młodych z Nauką” na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu oraz w audycji „Spotkania z Nauką” w radiowej Czwórce. Obecnie przygotowuje się do etapu okręgowego olimpiady biologicznej, która jest pomocna w spełnieniu wymagań stawianych przez uczelnie. Przygotowując się do olimpiady, przygotowała kolejną pracę badawczą o tematyce bioinformatycznej.

„Moim najważniejszym celem na 2020 rok są studia w Anglii. Swoją przyszłość wiążę z prowadzeniem badań, szczególnie w dziedzinie biologii molekularnej, dlatego złożyłam aplikację na wiodące w tej dziedzinie najlepsze brytyjskie uczelnie, czyli University of Cambridge, Imperial College of London, UCL, King’s College London oraz the University of Edinburgh. Obecnie jestem już po grudniowych rozmowach na Cambridge, na kierunek Natural Sciences. Ponadto, otrzymałam również dwie oferty na studia na Imperial College of London (biotechnologia) i King’s College London (genetyka molekularna)” – mówi Liliana Jęziorska.

Anastazja Lipińska, Żagań

W 2020 roku Anastazja planuje przystąpić do SAT-ów. Docelowo, niezmiennie od dwóch lat, jest zdecydowana na związanie swojego życia zawodowego z prawem. W minionym roku rozpoczęła również naukę historii świata w języku angielskim, ale zawiesiła ją na rzecz olimpiady z wiedzy o prawie. Przeszła już pierwszy etap i aktualnie jest w trakcie przygotowań do drugiego etapu.

„W ciągu tych 12 miesięcy miałam przyjemność pracować dzięki Akademii Szkolnych Talentów z wieloma wspaniałymi ludźmi. Swoją pierwszą przygodę edukacyjną rozpoczęłam miesięcznym obozem językowym w Wielkiej Brytanii. Była to dla mnie lekcja samodzielności i dała mi poczucie pewności, że jestem w stanie samodzielnie poradzić sobie w obcym kraju” – mówi Anastazja Lipińska.

Marcel Maciejczyk, Warszawa

„Bardzo chciałbym podjąć studia za granicą, ostatecznie zdecydowałem, że skupię się na Wielkiej Brytanii. Chociaż nie wykluczam też innych opcji, bo w Europie jest wiele uniwersytetów z bardzo dobrym poziomem jeśli chodzi o kierunek computer science, który chciałbym studiować” – mówi Marcel Maciejczyk.

Podopieczny Akademii Szkolnych Talentów bierze obecnie udział w olimpiadzie informatycznej. Przeszedł już pierwszy etap, a kolejny odbędzie się już za kilka tygodni. Poza tym startuje w konkursie Google Code-In, który nadal trwa. Brał też udział w drużynowych hackathonach z kolegami ze szkoły. W międzyczasie Marcel cały czas szlifuje swój angielski i rozpoczął już przygotowania do egzaminu IELTS, który jest niezbędny do aplikacji na brytyjskie uniwersytety.

Anna Radzewicz, Warszawa

„2019 był dla mnie niezwykle pracowitym rokiem. Wybór kierunku był dla mnie dużym problemem. Najpierw byłam zdecydowana, że wybiorę kierunek ścisły, taki jak astrofizyka, jednak wraz z dokładną analizą tematów poruszanych na kierunkach takich jak socjologia czy antropologia przekonałam się, że to coś dla mnie. Zawsze fascynowała mnie też filozofia, która w połączeniu z przedmiotami takimi jak socjologia, polityka czy ekonomia stanowi bardzo przydatne narzędzie: rozwija zdolności logicznego myślenia, analizy czy rozwiązywania problemów” – mówi Anna Radzewicz.

Anna zdecydowała się na jeden z następujących kierunków: Sociology and Philosophy w Birmingham i Bristolu, HSPS czyli Human, Social and Political Sciences na Cambridge, Combined Honours in Social Sciences na Durham oraz Sociology w Edynburgu. Otrzymała już oferty z dwóch szkół: University of Birmingham i University of Bristol i nadal czeka na odpowiedź pozostałych uczelni.

Anna kończy również prace nad aplikacją do Stanów Zjednoczonych. Wraz z doradcami z Fundacji IVY Poland wybrała aż 20 uczelni, ponieważ każdego roku jedynie mały odsetek aplikujących dostaje miejsce na jednej z nich. Wypełnienie dokumentów aplikacyjnych, zdanie testów i napisanie esejów zajęło jej sporo czasu.

Jej dużym sukcesem w tym roku był test językowy TOEFL, z którego uzyskała wynik 117/120 punktów (na Cambridge wymagane jest ok. 110).

Michał Zdziarski, Inowrocław

Michał aktualnie skupia się na przygotowaniach do egzaminów zawodowych. Podczas spotkań z mentorami skupia się na przygotowaniach do studiowania computer science na zagranicznych uniwersytetach. Na zajęciach uczy się programowania i szlifuje język angielski, rozmawiając z native speakerem z USA. „To bardzo ciekawy i skuteczny sposób uczenia się. Uczęszczam także na zajęcia dodatkowe z programowania w mojej szkole. Nie zastanawiałem się jeszcze zbytnio nad wyborem uczelni, ale na razie najbardziej interesuje mnie Cambridge” – mówi Michał Zdziarski.

 

źródło: ciechgroup.com
Kasia
2020-02-12
Bardzo ambitna młodzież, życzę im jak najlepiej! Świetnie, że Ciech daje taką możliwość dzieciom swoich pracowników, oby inne firmy szły w tym kierunku.
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ