BASF rozwija możliwości wzrostu w regionie Azji i Pacyfiku
- Mamy dobrą pozycję w regionie Azji i Pacyfiku, czyli na największym światowym rynku pod względem produkcji i zużycia wyrobów chemicznych. Korzystamy z możliwości wzrostu regionu, tak aby wspierać ogólny sukces Grupy BASF - powiedział Sanjeev Gandhi, członek Zarządu BASF SE odpowiedzialny za region Azji i Pacyfiku.

- Największy rynek pod względem produkcji i zużycia wyrobów chemicznych
- BASF ma dobrą pozycję i szybko dostosowuje się do zmieniającego się środowiska w regionie Azji i Pacyfiku
Podczas prezentacji BASF Roundtable Asia Pacific dla inwestorów i analityków, która odbyła się w Londynie, spółka przedstawiła szczegółowe informacje o tym, w jaki sposób stara się zwiększać rentowność w tym regionie poprzez wykorzystanie własnych silnych stron. „Mamy dobrą pozycję w regionie Azji i Pacyfiku, czyli na największym światowym rynku pod względem produkcji i zużycia wyrobów chemicznych. Korzystamy z możliwości wzrostu regionu, tak aby wspierać ogólny sukces Grupy BASF”, powiedział Sanjeev Gandhi, członek Zarządu BASF SE odpowiedzialny za region Azji i Pacyfiku.
Zgodnie z oczekiwaniami wzrost w regionie Azji i Pacyfiku ma być wyższy niż w innych regionach. BASF szacuje, że mimo ostatniego spowolnienia produkt krajowy brutto i produkcja wyrobów chemicznych w regionie Azji
i Pacyfiku będą w dalszym ciągu przewyższać PKB i produkcję w pozostałych regionach. - Wzrost w Chinach nie jest tak szybki, jak zakładaliśmy. Dostrzegamy też niższy wzrost na dojrzałych rynkach azjatyckich. Indie i Południowo-Wschodnia Azja wykazują nieznaczne przyśpieszenie. Nadmierne moce produkcyjne w niektórych liniach artykułów towarowych przyczyniają się do zmiany środowiska biznesowego - stwierdził następnie Gandhi. - Nawet w „nowym normalnym” środowisku region Azji i Pacyfiku stanowi jednak silnik napędzający światową gospodarkę. Wciąż dostrzegamy istotny potencjał dla BASF, ponieważ czynniki fundamentalne nie uległy zmianie - dodał.
BASF szacuje obecnie, że skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) dla rzeczywistej produkcji chemicznej do 2020 r. dla regionu Azji Pacyfiku wyniesie około 5,6%, czyli będzie znacznie wyższy niż średnia światowa, która wynosi 3,7%. W odniesieniu do swojej działalności w regionie Azji i Pacyfiku Spółka w dalszym ciągu skupia się na następujących priorytetach:
Rynek: BASF jest uczestnikiem innowacyjnych i rosnących rynków, w przypadku, których przemysł chemiczny stanowi zasadniczy czynnik umożliwiający rozwój. Należą do nich transport, artykuły konsumpcyjne, elektronika, budownictwo, przemysł opakowaniowy i rolnictwo.
Innowacje
Celem BASF – poprzez wykorzystanie swoich nowych aktywów w dziedzinie badań i rozwoju – jest przyśpieszenie innowacji w regionie Azji i Pacyfiku. W tym regionie pracuje już ponad 900 pracowników zajmujących się badaniami i rozwojem. Opracowują oni rozwiązania, ściśle współpracując z klientami z różnych branż. Po rozbudowie Kampusu Innowacji BASF w regionie Azji i Pacyfiku w Szanghaju, spółka zakłada drugi Kampus Innowacji w regionie Azji i Pacyfiku w Mumbaju, Indie. Jego otwarcie nastąpi w 2017 r. i będzie on ukierunkowany na ochronę plonów
i inżynierię procesów.
Zarządzanie portfelem
Zarządzanie portfelem jest bieżącym zadaniem w BASF – zarówno na poziomie globalnym, jak i regionalnym. Spółka pozyskuje działalność, która uzupełnia jej obecny portfel, a jednocześnie wzmacnia istniejącą działalność i wydziela obszary, które są mniej dopasowane do portfela lub mają niższy potencjał różnicujący. Poprzez takie podejście BASF stara się utrzymać zbilansowany portfel produktów specjalnych i rozwiązań oraz zróżnicowanych artykułów towarowych.
Inwestycje
Po istotnych zwiększeniach mocy produkcyjnych w regionie Azji i Pacyfiku w latach 2012-2016 w nadchodzących latach BASF będzie selektywnie rozbudowywać swoją lokalną sieć produkcyjną w regionie. Planowane inwestycje w kwocie około 3,5 miliarda EUR w latach 2016-2020 będą ukierunkowane na obszary, w których BASF zajmuje wiodącą pozycję pod względem technologii, ma przewagę konkurencyjną i oczekuje zdecydowanego wzrostu rynku. W dalszym ciągu obowiązuje cel BASF – zapewnienie, że do 2020 r. około 75% produktów sprzedawanych w regionie Azji i Pacyfiku będzie wytwarzanych w tym samym regionie.
Ludzie
BASF ma w regionie doskonałych ludzi i liderów i w dalszym ciągu przyciąga, rozwija i zatrzymuje talenty w obszarze Azji i Pacyfiku. Spółka współpracuje z wiodącymi uniwersytetami, tak aby uzyskać dostęp
do talentów i zaproponować różne możliwości szkolenia, na przykład w formie Kampusu Nauki BASF w Singapurze.
Doskonałość
Doskonałość funkcjonalna, strukturalna i operacyjna pomoże BASF w uzyskaniu rentownego wzrostu w regionie. Przy przewidywanym udziale na poziomie 250 milionów EUR region Azji i Pacyfiku jest ważnym uczestnikiem DrivE – globalnego operacyjnego programu doskonałości BASF, którego celem jest zapewnienie udziału
w rocznych zyskach na poziomie 1 miliarda EUR od końca roku 2018 r.
Prezentacja Sanjeeva Gandhiego przedstawiająca kluczowe testy oraz prezentacje dwóch regionalnych Prezesów BASF – Gopsa Pillay’a i Dr Stephana Kothrade są dostępne na stronie www. basf. com/RT-Asia-Pacific.
źródło: inf. prasowa
fot. 123rf.com