Partner serwisu
02 lipca 2019

ORLEN Asfalt, LOTOS i Budimex zadbają o lepszą jakość dróg

Kategoria: Aktualności

ORLEN Asfalt stawia na nowoczesne technologie, które pozwalają obniżyć koszty budowy dróg i poprawić ich trwałość. Wspólnie z Grupą LOTOS i Budimex, Spółka podpisała umowę z konsorcjum naukowym, w skład którego weszła Politechnika Gdańska, Politechnika Warszawska oraz Instytut Badawczy Dróg i Mostów, na realizację programu badawczego dotyczącego modernizacji nawierzchni asfaltowych przy użyciu asfaltów modyfikowanych polimerami.

ORLEN Asfalt, LOTOS i Budimex zadbają o lepszą jakość dróg

Spółki i naukowcy chcą potwierdzić pozytywny wpływ asfaltów modyfikowanych na trwałość nawierzchni drogowej, a w konsekwencji na zmniejszenie kosztów budowy i utrzymania dróg. Wyniki badań, które znane będą już w przyszłym roku, powinny pokazać zalety nawierzchni asfaltowych z asfaltami modyfikowanymi polimerami i ich konkurencyjność w porównaniu do nawierzchni z betonu cementowego.

- Sieć drogowa to kluczowy element gospodarki krajowej. ORLEN Asfalt, jako spółka z Grupy Kapitałowej ORLEN czuje się współodpowiedzialna za rozwój drogownictwa. Dlatego jako dostawca zaawansowanych asfaltów od lat kładziemy silny nacisk na badania i rozwój technologiczny materiałów. Realizowany projekt ma umożliwić w szerokim stopniu wykorzystanie najnowszej wiedzy technicznej i materiałowej do optymalizacji budowy sieci drogowej. Przyniesie on wymierne efekty zarówno dla kraju, jak i dla użytkowników dróg. Wsparcie tego projektu przez Ministerstwo Infrastruktury oraz GDDKiA jest dowodem na to, że to ważny krok w rozwoju technologii budowy dróg w Polsce – mówi Marek Pietrzak, Prezes Zarządu ORLEN Asfalt.

Prace będą realizowane w ramach programu „Optymalizacja konstrukcji asfaltowej nawierzchni drogi dzięki zastosowaniu asfaltów modyfikowanych”. Naukowcy zbadają wpływ wykorzystania asfaltów modyfikowanych i PMB HiMA w miejsce stosowanych dotąd asfaltów drogowych, do różnych warstw konstrukcji nawierzchni.

Obecnie układ warstw nawierzchni i ich grubość określa się najczęściej na podstawie Katalogu Typowych Konstrukcji Nawierzchni. Zawarte w nim grubości warstw obliczono jednak przy założeniu zastosowania jedynie asfaltów drogowych (niemodyfikowanych). Badania prowadzone przez naukowców mają umożliwić przeliczenie konstrukcji nawierzchni w taki sposób, by można było dodać nowe karty do Katalogu, uwzględniające użycie asfaltów modyfikowanych i wysokomodyfikowanych polimerami.

źródło: Informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ