AkzoNobel zaprasza start-upy i scale-upy do wspólnego malowania lepszej przyszłości
AkzoNobel 8 stycznia rozpoczął zapowiadany pod koniec ubiegłego roku projekt Paint the Future skierowany do start-upów i scale-upów z całego świata. Zespół ekspertów firmy we współpracy z KPMG przez najbliższe miesiące poszukiwać będzie najnowocześniejszych i najbardziej rewolucyjnych pomysłów z różnych zakątków globu, które w połączeniu ze światową pozycją AkzoNobel, jego know-how i doświadczeniem mają szansę zrewolucjonizować przyszłość branży.
AkzoNobel znany jest w branży ze swojego innowacyjnego podejścia do rozwoju produktów w kierunku bardziej przyjaznych użytkownikom i środowisku. Już teraz produkuje m.in. farby, które oczyszczają powietrze, są odporne nawet na ekstremalnie wysokie temperatury czy niesprzyjające warunki. W portfolio firmy są także powłoki, które zmniejszają opór wody, dzięki czemu jednostki pływające mogą ograniczyć zużycie paliwa, a tym samym mają mniejszy wpływ na zanieczyszczenie środowiska.
W ciągu ostatnich pięciu lat firma zainwestowała ponad 1,8 miliarda euro w badania i rozwój.
Nasi pracownicy Działu R&D nieustannie znajdują nowe inteligentne rozwiązania – mówi Klaas Kruithof, Dyrektor ds. Technologii w AkzoNobel. – Niemniej jednak wyzwaniem pozostaje technologiczne wdrażanie: mniejsze firmy obsługujące klasyczną niszę rynkową są czasem bardziej elastyczne – dodaje.
Poprzez Paint the Future koncern zaprasza start-upy i scale-upy z całego świata do wspólnej pracy oraz przekształcenia ich ekscytującego potencjału w genialną rzeczywistość. Chce połączyć nowe, przełomowe technologie z dynamicznie rozwijającym się światem farb i powłok, a także przyspieszyć wdrażanie innowacji, które przełożą się na lepszą i czystszą przyszłość. Zwycięzcy będą mieli szansę na rozpoczęcie współpracy z AkzoNobel.
Wyzwanie stawiane uczestnikom przez AkzoNobel to doskonały przykład synergii wiedzy i know-how z nowym spojrzeniem na rynek. To również forma akceleratora dla młodych przedsiębiorstw.
Uczestnicy projektu będą mieć dostęp do cennych rad, doświadczeń, informacji zwrotnych, ale także kontaktów, które pomogą im w budowaniu i rozwijaniu biznesu, szybszym wejściu na rynek, a nawet oferowaniu rozwiązań na całym świecie – podkreśla Klaas Kruithof.
Wyznaczono pięć obszarów, w których przyjmowane są zgłoszenia do projektu Paint the Future:
• Zarządzanie wynikami badań
• Inteligentna aplikacja
• Racjonalne wykorzystanie zasobów
• Lepsze właściwości
• Biologia źródłem inspiracji
Uruchomiona została dedykowana platforma letspaintthefuture.com, gdzie można dowiedzieć się więcej o każdym obszarze, zobaczyć zgłoszenia i nawiązać kontakt z pozostałymi uczestnikami – innymi start-upami, innowatorami oraz ekspertami firmy AkzoNobel.
Projekt Paint the Future wystartował 8 stycznia 2019 r. Od tego dnia do 1 marca br. przyjmowane są zgłoszenia. Finaliści wyłonieni zostaną na początku kwietnia, a zwycięzców poznamy w połowie maja podczas uroczystej gali.
Krótkie opisy obszarów:
Zarządzanie wynikami badań
W jaki sposób możemy gromadzić i zarządzać danymi, aby prognozy dotyczące wpływu naszych produktów na powierzchnie, na której zostały użyte, były bardziej dokładne i efektywne?
Inteligentna aplikacja
W jaki sposób Twoje rozwiązanie może zmienić lub ulepszyć sposób, w jaki klienci stosują nasze produkty?
Racjonalne wykorzystanie zasobów
W jaki sposób Twoje rozwiązanie umożliwiłoby cykliczne wykorzystanie materiałów w dowolnym punkcie naszego cyklu wdrożenia produktu?
Lepsze właściwości
Jaką ekscytującą nową właściwość może zaoferować Twoja technologia, aby powłoki farb, czy lakierów były bardziej czyste, zdolne do adaptacji i dostosowane do warunków, w których zostały użyte?
Biologia źródło inspiracji
W jaki sposób Twoje rozwiązanie, uwzględniające technologię bioaktywną, może zapewnić lepszą wydajność lub innowacyjne funkcje naszych powłok?
Komentarze