Partner serwisu
10 listopada 2017

9 na 10 klientów HEG zadowolonych ze zmiany sprzedawcy gazu

Kategoria: Aktualności

HEG, niezależny sprzedawca gazu i energii elektrycznej w Polsce przeprowadził w październiku br. reprezentatywne badanie[1] satysfakcji klientów indywidualnych. Badanie satysfakcji pokazało, że aż 9 na 10 Klientów HEG jest zadowolonych ze zmiany sprzedawcy gazu.

9 na 10 klientów HEG zadowolonych ze zmiany sprzedawcy gazu

Mechanizmy rynkowe, czyli wybór najbardziej korzystnej oferty dostawcy gazu dla gospodarstw domowych możliwe są w Polsce od niespełna 3 lat. Dzięki rozpoczętej w 2014 roku liberalizacji rynku gazu ziemnego oraz uwalnianiu taryf pojawiła się możliwość wyboru niezależnego sprzedawcy. Konsumenci nie są skazani jedynie na monopol firmy państwowej i sami decydują, od kogo chcą zakupić gaz tak, jak ma to miejsce np. przy wyborze operatora sieci komórkowej.

Na dokonanie zmiany sprzedawcy gazu decyduje się relatywnie niewielka liczba osób, gdyż główną barierą jest stosunkowo niski poziom wiedzy o takiej możliwości oraz błędne założenie co do stopnia trudności i formalnych komplikacji. Pokutuje błędne przekonanie, że korowód czynności urzędowo-formalnych będzie większy niż korzyści z tym związane. Według danych publikowanych przez URE pierwszy istotny wzrost liczby zmian sprzedawcy gazu ziemnego zanotowano w roku 2014 - ponad 7 tysięcy. Jednak pomimo skokowego wzrostu liczby dokonywanych zmian w kolejnych latach - prawie 50 tys. zmian sprzedawcy w roku 2016[2] - stanowi on nadal niewielki odsetek w skali wszystkich gospodarstw domowych w Polsce, tj. 7 mln.

9 na 10 Klientów HEG jest zadowolonych ze zmiany sprzedawcy gazu

Przeprowadzone badanie satysfakcji klientów indywidualnych dokonane na reprezentatywnej grupie klientów, którzy podpisali umowy z HEG wykazało, że blisko 9 na 10 jest zadowolonych ze współpracy z Hermes Energy Group S.A. Kluczowymi kryteriami wskazanymi przez badanych, które istotnie wpłynęły na ogólny poziom ich zadowolenia są:

  • proces zmiany dostawcy gazu, w tym formalności, czas oraz wsparcie ze strony HEG - 90% zadowolonych Klientów
  • sposób przedstawienia oferty oraz proces podpisywania umowy - ponad 90% zadowolonych Klientów
  • kontakt z Doradcami HEG - ponad 90% zadowolonych Klientów

Wskaźnik rekomendacji (NPS) klientów HEG wynosi +28 punktów, co jest wartością bardzo wysoką w porównaniu ze średnią dla rynku energetycznego, która kształtuje się na poziomie -29 punktów.

Klienci HEG przyznali, że proces zmiany sprzedawcy gazu był prostszy niż przypuszczali. Satysfakcja klientów oraz skłonność do rekomendowania usług HEG rośnie wraz ze stażem. Wysoki wskaźnik rekomendacji świadczy o dużej świadomości klientów HEG, którzy widzą korzyści płynące z dokonanej zmiany sprzedawcy gazu.

Od początku budowania pozycji biznesowej HEG na polskim rynku staramy się wyznaczyć nową jakość również w obszarze obsługi klientów. Przygotowując badanie liczyłem się z różnymi odpowiedziami, jednak nie spodziewałem się, że HEG uzyska aż tak dobre wyniki. Pragnę podziękować naszym klientom za zaufanie jakim nas obdarzyli.- mówi Piotr Kasprzak, prezes Hermes Energy Group S.A. – Nasza spółka od początku budowania swojej pozycji na rynku gazu ziemnego w Polsce stawia nie tylko na konkurencyjność cenową, ale dużą wagę przykłada do jakość obsługi klientów i tym samym tworzy nową wartość na polskim rynku. Wyniki badania satysfakcji utwierdzają nas, że podjęliśmy dobre kroki -dodaje.

[1] Badanie zrealizowane zostało metodą CATI na grupie 779 klientów indywidualnych Hermes Energy Group S.A. przez 4P Research Mix

[2] https://www.ure.gov.pl/pl/rynki-energii/paliwa-gazowe/liberalizacja-rynku-ga/zmiana-sprzedawcy-gazu/7154,Zmiana-sprzedawcy-gazu-kolejne-wyniki-monitoringu-Prezesa-URE.html

źródło: newseria.pl
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ