Grupa CIECH: solidne wyniki finansowe w drugim kwartale 2017 roku
W drugim kwartale 2017 roku Grupa CIECH wypracowała solidne wyniki finansowe. Dzięki realizowanej strategii opartej na rozwoju portfela produktów, wykorzystania nowych mocy produkcyjnych i ekspansji geograficznej, przychody Grupy w drugim kwartale 2017 r. wyniosły 883 mln zł (wobec 867 mln zł przed rokiem), a EBITDA znormalizowana (z) – 192 mln zł (wobec 228 mln zł przed rokiem). Grupa aktualnie realizuje szereg projektów inwestycyjnych stawiając na udoskonalanie obsługi klientów i wytwarzanie specjalistycznych produktów w najbardziej perspektywicznych segmentach rynkowych.
- Skonsolidowane przychody Grupy CIECH za drugi kwartał 2017 r. wyniosły 883 mln zł (wobec 867 mln zł przed rokiem).
- EBITDA znormalizowana (z) wyniosła 192 mln zł (wobec 228 mln zł przed rokiem), a zysk netto 93 mln zł (wobec 162 mln zł przed rokiem),
- Wskaźnik dług netto/EBITDA(z) dla Grupy wyniósł 1,3 na koniec drugiego kwartału 2017 r.
- Realizowane inwestycje: nowe produkty w obszarze soli (CIECH Soda Polska), wzrost mocy produkcyjnych w zakresie sody oczyszczonej (CIECH Soda Deutschland), działalność R&D (głównie dla CIECH Sarzyna), infrastruktura logistyczna (CIECH Soda Polska, CIECH Pianki) oraz instalacje przyjazne środowisku (CIECH Soda Polska).
- Ekspansja międzynarodowa: produkty Grupy CIECH dostępne są dziś na ok. 100 światowych rynkach, m.in. w Europie, Azji i Afryce. Wpływy ze sprzedaży zagranicznej (czyli poza krajami, w których CIECH posiada swoje fabryki) stanowią ok. 50 proc wartości przychodów Grupy.
W porównaniu do sytuacji sprzed roku w drugim kwartale odczuwaliśmy efekt wyższych cen surowców energetycznych i nieco niższych cen niektórych naszych produktów. Pomimo trudnych warunków rynkowych osiągnęliśmy solidne wyniki. To efekt dyscypliny kosztowej, skutecznego poszerzania portfolio produktowego przy jednoczesnym wysiłku naszych sił sprzedażowych i ekspansji na międzynarodowych rynkach. Jednocześnie systematycznie realizujemy strategię długoterminową: budowy zdywersyfikowanego koncernu chemicznego o globalnym zasięgu, oferującego wyroby najwyższej jakości, z których powstają produkty stosowane przez miliony ludzi na całym świecie – mówi Maciej Tybura, Prezes Zarządu CIECH S.A.
Rozbudowa kompetencji logistycznych Grupy CIECH
Dzięki udanej kontraktacji na rok 2017 na rynku zostały uplasowane wolumeny ze wszystkich zakładów produkujących sodę kalcynowaną. Stała rozbudowa kompetencji logistycznych wzmacnia relacje Grupy CIECH z klientami. Oprócz przewozów kolejowych realizowanych obecnie poprzez spółkę zależną (CIECH Cargo), Grupa rozwija także kompetencje w zakresie transportów morskich i usług magazynowania na obiektach własnych lub należących do klientów.
W obszarze soli zaprocentowała przebudowa portfolio produktowego – odejście od sprzedaży soli mokrej na rzecz soli suchej. Obecnie Grupa sprzedaje sól suchą w postaci np. tabletek solnych przeznaczonych do uzdatniania wody czy jednokilogramowych opakowań przeznaczonych do sprzedaży w największych sieciach handlowych. Grupa CIECH jest jednym z liderów szybko rosnącego rynku produktów solnych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i Skandynawii.
W segmencie organicznym (biznes AGRO, żywice, pianki PUR) wzrosła sprzedaż środków ochrony roślin opartych na glifosacie, które co roku sprzedawane są głównie w drugim kwartale. W obszarze pianek PUR i żywic na wynikach odbiły się wyższe ceny surowców, chociaż efekt ten częściowo został zniwelowany przez efektywne działania sprzedażowe. Spółka CIECH Pianki odnotowała jednocześnie wyższą sprzedaż niż rok temu wykorzystując wciąż rosnący popyt ze strony producentów mebli tapicerowanych i materacy. Spółka nadal pracuje nad poszerzeniem portfolio produktowego oraz zwiększeniem mocy produkcyjnych W obszarze żywic trwa proces przestawienia zakładów CIECH Sarzyna na produkcję wyrobów specjalistycznych, charakteryzujących się wyższą marżą, m.in. stosowanych w produkcji łodzi, jachtów i innych środków transportu.
W każdym z segmentów produkcyjnych stawiamy na długoterminowe relacje z klientami, które są oparte na doskonałej jakości wyrobach i wysokim poziomie usług. Oferujemy nie tyle produkt, co rzeczywistą wartość dodaną dla biznesu naszych klientów: globalnych koncernów, wśród których są najwięksi producenci szkła, branży FMCG czy sieci handlu detalicznego. Działania zmierzające do poszerzenia portfolio produktowego i budowy silniejszych relacji z klientami znalazły odzwierciedlenie w wynikach finansowych - mówi Artur Osuchowski, Członek Zarządu CIECH.
Poniżej tabelka z podstawowymi wynikami Grupy CIECH za drugi kwartał 2017 roku:
Komentarze