Rekordowe wyniki ORLEN Paczki i plany rozwoju nowej spółki
ORLEN Paczka systematycznie odnotowuje prawie 100% wzrosty wolumenu przesyłek w ostatnich kwartałach, a z jej usług korzystają już miliony kupujących w internecie, doceniając najwyższą jakość i terminowość dostaw. ORLEN, chcąc wzmocnić pozycję spółki ORLEN Paczka na rynku, od kwietnia br. przeniósł do niej segment automatów paczkowych. Pozwala to skoncentrować działalność logistyczno-kurierską w jednym podmiocie, a co za tym idzie kontynuować rozwój biznesu poprzez pozyskanie nowych kompetencji i partnera zewnętrznego.

– ORLEN jest ekspertem w branży paliwowej, natomiast logistyka dla e-commerce nie stanowi głównego obszaru naszej działalności. Dlatego usługi kurierskie zostały wydzielone do odrębnej spółki w Grupie ORLEN. Pozwoli to na konsolidację eksperckiej wiedzy, pozyskanie partnera strategicznego oraz dalszy samodzielny rozwój ORLEN Paczki, przynosząc korzyści także dla ORLEN jako inwestora – mówi Jan Tar, Dyrektor Wykonawczy ds. Sprzedaży Detalicznej ORLEN.
– Zakończyliśmy pierwszy kwartał tego roku mocnym akcentem. Zwiększyliśmy o 96 proc. wolumen obsłużonych przesyłek, a z dostawy do automatów paczkowych skorzystało niemal 90 proc. więcej klientów niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Te wyniki potwierdzają nasz ogromny potencjał. Nie zwalniamy tempa. Przez cały rok planujemy utrzymać dynamikę 100% wzrostu. Wzmocniliśmy spółkę ORLEN Paczka przenosząc do niej automaty paczkowe, konsolidując tym zasoby i kompetencje w jednym podmiocie. Zintegrowanie biznesu pozwala nam efektywniej zarządzać ORLEN Paczką i otwiera przed nami nowe możliwości rozwoju, a w przyszłości pozyskania partnera strategicznego, z którym będziemy umacniać naszą pozycję na rynku e-commerce. ORLEN Paczka jest drugą metodą dostawy, motywującą do zakupów online wg raportu Gemius „E-commerce w Polsce”, co stanowi ogromny potencjał do dalszego dynamicznego wzrostu – mówi Piotr Krężel, Prezes Zarządu ORLEN Paczka.
Wysokie wyniki spółki to efekt inwestycji w budowanie jakości usług, co przekłada się na zadowolenie klientów. ORLEN Paczka od 2024 roku utrzymuje współczynnik satysfakcji klienta NPS na poziomie powyżej 80 punktów, co jest najwyższym wynikiem na rynku.
Dynamikę wzrostu spółka utrzymuje inwestując w dalszą rozbudowę sieci logistycznej. W całej Polsce ma już ponad 12 tys. punktów nadań i odbioru przesyłek, w tym ponad 6,2 tys. automatów paczkowych, w tym ponad 523 tys. skrytek co daje drugą pozycję na rynku i ogromny potencjał do dalszego wzrostu. Tylko w drugim kwartale sieć powiększy się o kolejnych sześćset automatów paczkowych.
Uruchomiła także kolejne dwa centra logistyczne w strategicznych lokalizacjach. 1 kwietnia otwarto oddział w Gorzowie Wielkopolskim, natomiast w lutym powstał magazyn w Siedlcach. Dzięki tym inwestycjom skrócono trasy logistyczne oraz wydłużono godziny odbiorów przesyłek kurierskich z e-sklepów, przyspieszając proces dostawy i umożliwiając realizację usługi sobotnich dostaw. Równolegle trwa rozbudowa zespołu obsługi klienta – w marcu otwarto nowy oddział w Kielcach, który obsługuje infolinię ORLEN Paczki.
Spółka konsekwentnie wprowadza nowe rozwiązania dla klientów i rozwija strategiczne współprace. Od marca ORLEN Paczka, we współpracy z partnerem Packeta, rozpoczęła obsługę dostaw międzynarodowych na Allegro do Czech, Słowacji i Węgier. Jest to kolejna współpraca w zakresie dostaw zagranicznych. ORLEN Paczka realizuje również usługę przesyłek międzynarodowych dla Vinted, obejmującą już siedem europejskich państw. Paczki przesyłane są między Polską a Litwą, Rumunią, Węgrami, Czechami, Słowacją, Szwecją i kontynentalną częścią Finlandii.
Komentarze