Partner serwisu
02 listopada 2015

Piotr Grobelny: Dobrą inwestycją jest kultura bezpieczeństwa

Kategoria: XIV Konferencja Bezpieczeństwo Instalacji Przemysłowych

Czy kultura bezpieczeństwa jest dobrą inwestycją w markę firmy? Na to pytanie odpowiada Piotr Grobelny, Dyrektor Biura Bezpieczeństwa i Prewencji, PCC Rokita S.A.

 

Piotr Grobelny: Dobrą inwestycją jest kultura bezpieczeństwa

Czy kultura bezpieczeństwa jest dobrą inwestycją w markę firmy?

Kultura bezpieczeństwa to niewątpliwie dobra inwestycja w markę firmy. Wraz z podnoszeniem poziomu świadomości pracowników, zakłady pracy stają się  miejscem coraz bardziej bezpiecznym, a przez to wiarygodnym i atrakcyjnym dla przyszłych i teraźniejszych kontrahentów ale i społeczności lokalnej i samych pracowników. Należy pamiętać, iż kultura bezpieczeństwa to nie tylko dążenie do redukcji niebezpiecznych sytuacji i osiągnięcie wysokiego poziomu prewencji wypadkowej, czy zapobieganie awariom infrastruktury technicznej, ale przede wszystkim kształtowanie proaktywnych postaw pracowniczych, co w ujęciu długofalowym powoduje osiągnięcie lepszych wyników ekonomicznych.

Co jest najważniejsze w budowaniu kultury bezpieczeństwa?

Najważniejszym aspektem w budowaniu kultury bezpieczeństwa jest oprócz wdrażania dobrych praktyk, praca nad kształtowaniem świadomości pracowników na wszystkich szczeblach organizacji. Każdy z pracowników firmy powinien być przekonany, że bezpieczeństwo w pracy zależy również od niego i jego codziennych wyborów. Jest to proces długofalowy, nieosiągalny w krótkotrwałych działaniach czy akcjach.

 

fot.:BMP

Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ