Partner serwisu
17 maja 2018

Olej napędowy z odpadów z tworzyw sztucznych. Start-up który ma szansę podbić świat

Kategoria: Aktualności

Przetwarzanie odpadów z tworzyw sztucznych na rafinowany olej napędowy i frakcje benzyny – to jeden z sześciu najbardziej innowacyjnych pomysłów na biznes wyłonionych w konkursie Start-up Challenge.

Olej napędowy z odpadów z tworzyw sztucznych. Start-up który ma szansę podbić świat

Interaktywne lustra i wirtualne przymierzalne, nowe zastosowanie nanotechnologii w powłokach malarskich, przenośne laboratorium medyczne w chipie, laserowy monitoring konstrukcji dachu, monitoring półek sklepowych w czasie rzeczywistym, przetwarzanie odpadów z tworzyw sztucznych na rafinowany olej napędowy i frakcje benzyny – oto sześć najbardziej innowacyjnych pomysłów na biznes wyłonionych w  konkursie Start-up Challenge. Laureatów uhonorowano podczas gali wieńczącej pierwszy dzień European Start-up Days, wydarzenia, które od trzech lat towarzyszy Europejskiemu Kongresowi Gospodarczemu w Katowicach, łącząc ze sobą młode i dojrzałe biznesy. 

– To zaszczyt powitać „najlepszych z najlepszych” w katowickim Spodku, miejscu legendarnym, które od trzech lat kojarzy się z tymi, którzy potrafią przekuć swoje pomysły w niebywały sukces – mówił Waldemar Bojarun, wiceprezydent miasta Katowice, otwierając galę wręczenia nagród dla najlepszych start-upów.

Spośród 100 najciekawszych zgłoszeń, których autorzy zaprezentowali się w Scale-up Alley – dedykowanej biznesowym wizjonerom przestrzeni katowickiego Spodka – jury wyróżniło 6 najciekawszych start-upów w Polsce. Ich twórcy zaprezentowali swoje  pomysły przed audytorium Europejskiego Kongresu Gospodarczego – największej biznesowej imprezy w Europie Centralnej. 


Najlepsze start-upy wyłonione w konkursie Start-up Challenge:
W kategorii New Industry (przemysł 4.0, robotyka, automatyzacja, systemy produkcji, nowe materiały, przemysł kosmiczny) wyróżnienie otrzymał start-up NanoPure Technologies, który opracował i opatentował technologię syntezy polimerów przewodzących. Na tej podstawie rozwija rodzinę pigmentów antykorozyjnych POLYCOR z produktami optymalnie dostosowanymi do różnych typów powłok malarskich, które charakteryzują się wówczas co najmniej dwukrotnie wyższą odpornością antykorozyjną.


W kategorii Tradition & Modernity (Przemysł tradycyjny, energetyka, telekomunikacja, transport, budownictwo) jury doceniło start-up Sense Monitoring, którego flagowym produktem jest system S-One – to w wielkim skrócie laserowy monitoring konstrukcji dachu. Jedyny dostępny na rynku system, który nie ingeruje w konstrukcję ani nie ogranicza funkcjonowania monitorowanej przestrzeni.
W kategorii Health & Biotechnology (Medycyna, zdrowie, technologie medyczne, farmacja, biotechnologia) zwyciężył start-up Genomtec, który stworzył przenośne laboratorium znajdujące się na chipie. W zaledwie 20 minut jest w stanie w 100 proc. wykryć obecność DNA lub RNA w dowolnym materiale genetycznym. Identyfikuje wirusy, bakterie, mutacje genetyczne, grzyby. Urządzenie mieści się w kieszeni.


W kategorii Environment (Ochrona środowiska: technologie dla klimatu, ekologiczne uprawy, smart energy, wykorzystanie surowców, przetwórstwo odpadów) pierwsze miejsce zajął start-up Handerek Technologies, który umożliwia komercyjne przetwarzanie pod ciśnieniem atmosferycznym odpadów z tworzyw sztucznych na całkowicie rafinowany olej napędowy i frakcje benzyny. Oferowane przez firmę rozwiązanie może pożytkować nieumyte, mieszane odpady.


W kategorii Client & Lifestyle zwyciężył start-up Abyss Glass, który produkuje interaktywne lustra oraz tworzy wirtualne przymierzalnie z czytnikiem tagów RFID. Dzięki temu lustro „wie”, jakie ubrania klient wziął ze sobą do przymierzalni i na tej podstawie może wyświetlić targetowane informacje. W najbliższym czasie firma planuje rozwinąć sieć sprzedażową w Europie oraz pozyskać nowych klientów.


W kategorii Business Process jury nagrodziło start-up ShelfWise. To oprogramowanie do monitoringu półek sklepowych w czasie rzeczywistym. Umożliwia weryfikację i ocenę planogramów, czyli sposobu prezentacji produktów w sklepie. Dzięki użyciu najnowocześniejszych metod sztucznej inteligencji, w tym deep learningu, zaledwie w kilka sekund aplikacja pozwala ocenić obecność i ekspozycję produktu oraz zgodność z planogramami już na etapie wizyty przedstawiciela handlowego. 


European Start-up Days to wydarzenie specjalne, towarzyszące jubileuszowej, 10. edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego, w tym roku odbywające się równocześnie w przestrzeniach Międzynarodowego Centrum Kongresowego i Spodka. Realizowane w unikalnej formule, stwarza stawiającym pierwsze kroki w biznesie szansę pozyskania kapitału, wsparcia organizacyjnego i eksperckiego, zogniskowania na sobie uwagi mediów, budowy networkingowych kontaktów oraz długotrwałych relacji z przedstawicielami dużych firm z kapitałem na rozwój.

źródło: Informacja prasowa
fot. www.eecpoland.eu
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ