Partner serwisu
05 lipca 2017

LOTOS: Jakie niespodzianki pojawiły się podczas postoju remontowego Wiosna 2017?

Kategoria: Remonty, UR

Grupa Lotos jest już po postoju remontowym Wiosna 2017. O niespodziewane sytuacje, jakie pojawiły się w tym czasie, zapytaliśmy Tomasza Branickiego, Dyrektora ds. Techniki.

LOTOS: Jakie niespodzianki pojawiły się podczas postoju remontowego Wiosna 2017?

Pełne zaplanowanie zakresu remontów nie jest możliwe. Dlaczego?

Część faktycznych uszkodzeń bądź pogorszeń stanu technicznego aparatów  lub urządzeń można stwierdzić dopiero w trakcie rewizji wewnętrznych lub badań diagnostycznych, które wykonywane są w czasie postoju, po latach nieprzerwanej pracy – wskazuje Tomasz Branicki.

Jak przygotować się na te „niespodzianki”?

Opracowaliśmy system komunikacji w czasie postoju – wykonawcy badań diagnostycznych w momencie pojawienia się wątpliwych wyników, na bieżąco informowali nadzór remontu, czyli inspektorów urzędu dozoru technicznego i inżynierów utrzymania ruchu. Odpowiednia współpraca oraz szybkość podejmowania decyzji jest w takich przypadkach kluczowa  – opowiada.

Część prac wykonanych w czasie postoju wynikała właśnie ze złego stanu technicznego, który wykryto w trakcie jego trwania.

Zazwyczaj były to uszkodzenia aparatów takich jak wymienniki ciepła, reaktory, kolumny, zbiorniki. Główną przyczyną tych przypadków była korozja, złożony stan naprężeń lub błędy z okresu budowy. Dla ujawnionych podczas postoju uszkodzeń, które okazały się niekaceptowalne konieczne było przeprowadzenie napraw – kończy dyrektor Grupy LOTOS.

 

Rozmawiała Karolina Jakubiec

Fot.: 123rf.com

 

Tagi: LOTOS, postój remontowy, Tomasz Branicki, UR, Wiosna 2017
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ