Partner serwisu
27 lipca 2015

Apel branży motoryzacyjnej i rafineryjnej

Kategoria: Z życia branży

W przesłanym przez FuelsEurope, organizację parasolową skupiającą koncerny branży rafineryjnej, w tym polskie PKN Orlen i Grupę Lotos, liście otwartym do twórców unijnego prawa szefowie Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA), Europejskiego Stowarzyszenia Dostawców Przemysłu Motoryzacyjnego (CLEPA), Stowarzyszenia Kontroli Emisji przez Katalizatory (AECC) oraz FuelsEurope apelują o niedyskryminowanie paliwa do silników wysokoprężnych w unijnej polityce klimatycznej.

Apel branży motoryzacyjnej i rafineryjnej

Przedstawiciele branż motoryzacyjnej i rafineryjnej przekonują, że rozwijane przez producentów samochodów i ich dostawcy, we współpracy z przemysłem rafineryjnym, nowoczesne technologie silników wysokoprężnych (popularnie zwanych silnikami Diesla) znacząco ograniczają emisje CO2. 15 lat temu Unia emisję CO2 uczyniła fetyszem, a 17 unijnych państw obłożyło paliwo dieslowskie niższymi podatkami. Dopiero później przyznano, że diesle emitują nieco mniej CO2, ale przeszło cztery razy więcej NO2. Dziś przestawia się zwrotnicę rozwoju europejskiej motoryzacji w przeciwnym kierunku. Carlos Ghosn, prezes ACEA i szef Renault, Arnaud De David-Beauregard, prezes CLEPA, Michael Neisel, prezes AECC oraz Michel Bénézit, prezes FuelsEurope przekonują, że przez ostatnich 15 lat limity emisji NOx dla silników diesla ograniczone zostały o 84%.

 

 

 

 

Źródło:PIPP, Fuels Europe

fot.: freeimages

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ